Herdenkingsbijeenkomst vermoorde straatkinderen

Jongeren van de straatkinderenorganisatie AMAR hebben woensdag 22 juli een herdenkingsbijeenkomst gehouden voor de Candelaria kathedraal van Rio de Janeiro (Braziliƫ). Dat deden ze samen met vertegenwoordigers van onze partner in Rio AMAR en de Belgische NGO KIYPO.

Pal voor de hoofdingang van de kathedraal werden in de nacht van 23 juli 1993 acht straatkinderen door militaire politie in de slaap dood geschoten, vermoord. Op de plek waar de kinderen sliepen zijn destijds rode silhouetten geschilderd. Deze schilhouten hebben de jongeren van AMAR opnieuw geschilderd. De namen van de vermoordde kinderen mogen nooit vergeten worden: Paulo (11jaar), Anderson (13), Marcelo (14), Valdevino (14), Gambazinho (17), Leandro (17), Paulo (18) en Marcos (19). Wij steunen vanuit Nederland de straatkinderen van Rio de Janeiro via de partner AMAR. Elke bijdrage die wij ontvangen gaat rechtsreeks naar de organisatie in Rio. Onze bankrekening is: Rabobank: NL86RABO 0177412089 t.n.v. Stichting Sint Martinus.