Voorzitter bezoekt beroepsopleiding

Voorzitter van stichting Martinus bezoekt de beroepsopleiding in Rio de Janeiro

Afgelopen zomer ben ik, Jeannette Boumans, als voorzitter van stichting Martinus naar Rio de Janeiro afgereisd om de opleidingsprojecten te bezoeken. Ik ben diep geraakt door hun verhalen, waarin ze mij vertelden hoe heftig hun omstandigheden in de sloppenwijken zijn.

Zo sprak ik met Jonathan, een 24-jarige ambitieuze jongeman die met zijn vrouw en hun 2-jarig zoontje bij zijn grootmoeder woont. Hij kon nauwelijks zijn gezin onderhouden met het salaris dat hij verdiende als motortaxi. In de achterstandswijk waar zij wonen is veel drugs en geweld, waardoor dit werk niet zonder gevaar is. Hij behaalde zijn diploma als installateur van zonnepanelen en werd direct aangenomen door een bedrijf. Daar viel hij op door zijn expertise en motivatie.

Inmiddels heeft hij zijn eigen bedrijf en krijgt hij opdrachten die hem in staat stellen om stabiliteit voor zijn gezin te waarborgen.

Het is om jongeren zoals Jonathan dat jullie steun zo waardevol is. Door onze samenwerking kunnen we deze jongeren de kans geven om hun dromen na te jagen.

Onderwijs is de krachtigste motor voor vooruitgang en laat jongeren opbloeien terwijl ze hun talenten ontdekken en ontwikkelen, wat resulteert in een gezonder, gelukkiger en succesvoller leven. Dat hebben deze jongeren al bewezen.