Het bestuur

Wie zijn wij?
De Stichting Sint Martinus is een Nederlandse stichting die in Rio de Janeiro (Brazilië) de
straatkinderen organisatie Associacao Beneficente AMAR steunt. Deze organisatie is opgericht door de Limburgse missionaris Martin Cox (frei Carmelo) samen met zuster Admar Cassab Fadel en lekenpastor Roberto dos Santos. Doel is om zich in te zetten voor de straatkinderen in deze metropool. In Nederland zamelen we gelden in ter ondersteuning van de projecten in Rio de Janeiro.

De leden van het stichtingsbestuur zijn vrijwilliger en werken belangeloos. Uitsluitend de out- of pocket kosten komen ten laste van de stichting. Tot vorig jaar gaf de stichting jaarlijks een nieuwsbrief uit. In het teken van duurzaamheid en het besparen van kosten sturen wij u de volgende nieuwsbrief graag digitaal.

Het bestuur:

Het bestuur

Mijn naam is Jeannette Boumans en ik heb van 2005 – 2009 in Rio de Janeiro gewoond en trok me daar het lot aan van straatkinderen en jongeren die overal in de stad lagen te slapen op stukken karton. Ik zocht naar mogelijkheden om ze een helpende hand te bieden. Nadat ik had gezien hoe gepassioneerd de medewerkers van AMAR zich inzetten voor deze kinderen, ben ik met AMAR gaan samenwerken als vrijwilliger.

Toen ik terugkeerde naar Nederland wilde ik AMAR blijven steunen en sloot me aan bij de Martinus Stichting. Dat doe in al jaren met veel plezier, inmiddels in de rol van voorzitter. Naast de begeleiding en opvang van straatkinderen richten wij ons steeds meer op de empowerment van jongeren. Door jongeren sterk te maken en in zichzelf te laten geloven krijgen zij zelfvertrouwen. Wij steunen daarom financieel de beroepsopleidingen voor deze jongeren, zodat zij zelf de regie over hun eigen toekomst kunnen nemen. Ik ben ervan overtuigd dat wij door onze gezamenlijke inzet menig kind en jongere een kans geven op een veiligere en duurzame toekomst, waardoor ze trots kunnen zijn op zichzelf.

Elk kind verdiend toch zo’n kans!

°Mijn naam is Marjolijn Hylkema. Ik ben jurist en woon samen met mijn man en twee pubers in Beek-Ubbergen.

Toen Jeannette mij vroeg of ik bestuurslid wilde worden van de Stichting Sint Martinus hoefde ik daar niet lang over na te denken. Als negenjarig meisje verhuisden wij naar Recife, in het noordoosten van Brazilië. Ook al hebben wij daar maar 4 jaar gewoond en is dat inmiddels al meer dan 35 jaar geleden, de “saudades” blijven. Ik spreek de taal en voelde mij de keren dat ik terug ben geweest direct thuis. Brazilië is een deel van mij en daarom vind ik het erg fijn om mij via de Stichting in te kunnen zetten voor Braziliaanse jongeren die dat nodig hebben.

°Mijn naam is Nina Lamers en samen met mijn man en twee kinderen woon ik in Beek-Ubbergen.

Mijn man en ik hebben elkaar in Brazilië ontmoet. Hij komt uit Rio de Janeiro en samen hebben we daar ruim 6 jaar gewoond. Ik heb de cultuur leren kennen en Portugees geleerd. Nog steeds hebben we veel contact met Brazilië, omdat familie en vrienden daar wonen.

Ik ben erg blij dat stichting Sint Martinus op mijn pad is gekomen en dat ik zo iets kan betekenen voor de mensen daar die het zo hard nodig hebben!

°Ik ben Marie-José Peters, getrouwd met Edwin, we hebben 4 kinderen en zijn woonachting in het mooie Beek-Ubbergen.

Ik ben ruim 20 jaar werkzaam geweest in de jeugdhulpverlening. Toen ik gevraagd werd of ik me mee wilde inzetten voor de Sint Martinus Stichting had ik dan ook geen enkele twijfel. Hoe mooi is het om ons samen sterk te maken voor een beter toekomstperspectief voor de kansarme straatkinderen en jongvolwassenen in Brazilië.

Mijn naam is Laetitia Bolmers en ik ben getrouwd met Wilbert en wij hebben twee kinderen, een zoon en een dochter. Ik ben al ruim 20 jaar werkzaam als marketeer en communicatie professional.
Ik besteed een groot deel van mijn vrije tijd aan sporten en aan hardlopen in het bijzonder. Voor Stichting Kika heb ik tweemaal deelgenomen aan de NY marathon. Om hiervoor geld te werven heb ik diverse sponsoractiviteiten georganiseerd, waaronder benefietdiners met een veiling. Al mijn kennis en ervaring wil ik graag inzetten voor Stichting Martinus, omdat het volgen van een opleiding, en hierdoor je eigen broek op kunnen houden, de oplossing is voor veel problemen in de wereld. Met een opleiding help je namelijk niet alleen de jongere, maar ook indirect zijn of haar gezin en naaste familieleden. Er komt voldoende geld binnen om de eigen kinderen een opleiding te laten volgen en zij hoeven niet al op jonge leeftijd te werken om te kunnen voorzien in de basisbehoeften. Hiermee wordt de cirkel van armoede en een uitzichtloos bestaan verbroken.

Jeannette Boumans (voorzitter)
Marjolijn Hylkema (secretaris en penningmeester)
Nina Lamers (bestuurslid)
Marie-José Peters (PR en communicatie)
Laetitia Bolmers (PR en communicatie)

E-marketing: Nicolle Visser
Ambassadeur: René Poels (Meerlo)

Contactpersoon KIYO in Rio: Jan Daniëls

E-mail: sintmartinusstichting@gmail.com

De Stichting Sint Martinus ingeschreven in het register van de Kamer van Koophandel voor Oost-
Brabant te Eindhoven onder nummer E 41 030 994. De stichting is een zogeheten ANBI-organisatie,
inschrijfnummer 8160 64 465.

Wilt u de straatkinderen ook helpen?

Scan deze QR code om direct uw bijdrage over te maken aan Stichting Martinus

Of klik op deze link: Klik op deze link om direct uw bijdrage over te maken aan Stichting Martinus.

Onze bankrelaties:
NL86RABO 0177 412 089