Groet van Pablo

Pablo samen met z’n vrouw Isabela en hun dochter Valentina

Twee jaar geleden studeerde ex-straatjongen Pablo Cleto Silva af aan de universiteit van Rio de Janeiro als jurist. Hij heeft zijn studie kunnen volgen dankzij de donaties van de Martinusstichting.
Over het leven van Pablo heeft filmmaker Marijn Poels een indrukwekkende documentaire gemaakt, genaamd: PABLO, van straatjongen tot advocaat.
Om het vak van advocaat uit te kunnen oefenen volgt hij nog enkele cursussen. Om toch geld te verdienen werkt hij thans als juridisch administratief medewerker in Hospital da Lagoa. Pablo vertelt: “Daarin ben ik onder andere verantwoordelijk voor het ontvangen van de families die hun dierbaren (overlijden) verliezen tijdens de pandemie. Ik neem de familieleden mee om de lichaamsherkenning te doen en ook de begrafenissen mee voor te bereiden.

Ik probeer een paar woorden van troost aan te nemen aan degenen die zijn gebleven”.

Pablo als medewerker in Hospital da Lagoa

Zijn droom is om over enige tijd als advocaat aan het werk te kunnen bij het mensenrechtencentrum CEDECA in Rio de Janeiro. Pablo is getrouwt met Isabela en ze hebben een dochter Valentina.