11 november

11 november is de feestdag van Sint Maarten. De Romeinse soldaat die zijn mantel deelde met een arme man die in de berm lag. Het delen van een stukje van onze rijkdom (de mantel) aan de straatkinderen van Rio de Janeiro. Dat doet de Stichting Sint Martinus al meer dan dertig jaar.

sint maarten

Opgericht door pater Martin Cox uit Brunmssum. Hij was een van de eersten in Rio die opkwam voor de straatkinderen. Via de Stichting Sint Martinus zamelen we elk jaar geld in om de projecten in de metropool Rio te ondersteunen. Wee doen dat samen met de Belgische organisatie KIYO. En het bijzondere is dat elke euro die wij via KIYO naar Rio de Janeiro sturen wordt verviervoudigd! Wij steunen in Rio projecten voor de eerste opvang van de kinderen, pedagogische begeleiding, het organiseren van beroeps cursussen en het terug plaatsen naar de gezinnen. Ook steunen wij de mensenrechtenorganisatie voor kinderen CEDECA. En rond kerstmis krijgen arme gezinnen in de favela’s een kerstpakket dankzij onze sponsoren. Wil u ook helpen. Net als Sint Maarten?