Het bestuur van de Winkel van Sinkel uit Grubbenvorst heeft vandaag een donatie beschikbaar gesteld voor het crisisopvanghuis Casa Frei Carmelo in Rio de Janeiro.  In dit tehuis, vernoemd naar de Limburgse pater Martin Cox,  worden 24 uur per dag getraumatiseerde straatkinderen in de leeftijd van 4 tot 17 jaar opgevangen.

Winkel van Sinkel Grubbenvorst helpt straatkinderen

Het zijn kinderen die op straat vreselijke dingen hebben meegemaakt en door maatschappelijke werkers en straathoekwerkers van de ons bevriende straatkinderen organisatie AMAR zijn opgevangen en meegenomen naar het crisisopvanghuis. Daar worden de straatkinderen intensief bezig gehouden en geholpen door maatschappelijk werkers en docenten. Uiteindelijke doel is om de kinderen weer terug te kunnen plaatsen in hun gezinnen of bij hun families en te leiden naar het onderwijs. In het tehuis is plaats voor 20 kinderen. Het geld dat de Winkel van Sinkel Grubbenvorst beschikbaar heeft gesteld wordt in 2017 benut om de keuken en de maaltijden van dit tehuis te kunnen betalen.  De Winkel van Sinkel in Grubbenvorst is een prachtige kringloopwinkel die tevens oud papier inzamelt. Met de opbrengst worden, via de stichting Projectmatige Charitas (PmC), kleinschalige projecten in ontwikkelingslanden landen ondersteund.

De winkel is geopend op:
woensdagen van 14.00 – 16.00 uur en zaterdagen van 10.00 – 14.00 uur.

Namens de straatkinderen van Rio de Janeiro en onze partner aldaar AMAR hartelijk dank vrijwilligers van de Grubbenvorster kringloopwinkel.