de braziliaanse vlag wappert in MeerloDe straatkinderen van Rio de Janeiro die onderdak hebben bij de straatkinderen organisatie AMAR, partner van Stichting Sint Martinus, steunen vanuit Rio de Braziliaanse WK-ploeg. Tegelijk met de manschappen in Rusland staan de straatkinderen tijdens het spelen van het nationale volkslied rechtop met hun handen op hun hart. Uit volle borst zingen ze mee. IMG-20180627-WA0041En dan volgen ze twee keer drie kwartier de wedstrijd met alle aanmoedigen die daar bij horen. “Hier juichen we ook veel toe voor Brazilië in het WK en vergeten we een beetje de moeilijke problemen die we hier doormaken” laat Roberto José dos Santos, directeur/oprichter van de BENEFICENTE Association AMAR.

Roberto reageert ook op de solidariteit van de Sint Martinusstichting. Voorzitter René Poels van de Martinus stichting had de Braziliaanse vlag en wimpel aan zijn woning hangen. Roberto dankt de Martinusstichting voor de solidariteit vanuit Nederland. Vrijdag wappert de Braziliaanse vlag weer in Limburg.

Caro amigo Rene Poels,e Stiching Sint Martinus.

Muito obrigado pela torcida em favor do Brasil na Copa do Mundo, Mundial do Futebol!

Gostamos muito de ver a tua casa decorada de verde amarelo que beleza a tua solidariedade e carinho com o Brasil e os brasileiros!

Aqui estamos também torcendo muito pelo Brasil na Copa do Mundo   e esquecendo um pouco os problemas  difíceis que estamos passando aqui.

Um grande abraço e que Deus abençoe você e toda tua família!

Roberto José dos Santos

Associação Beneficente AMAR.