Het bestuur van de Stichting Wereldpaviljoen heeft onlangs de jaarcijfers van 2016 opgemaakt en de begroting van 2017 opgesteld. Daaruit blijkt dat de stichting mede dankzij de donateurs en enkele organisaties in totaal € 81.513 heeft kunnen doorsluizen naar de straatkinderen organisatie AMAR en het mensenrechtencentrum Cedeca in Rio de Janeiro (Brazilië). Boven het reguliere bedrag dat wij jaarlijks overmaken zit ook een fors bedrag bij t.b.v. het nieuwe sportcomplex bij een van de opvanghuizen. Dat complex is nu gereed en drukt niet meer op de begroting van 2017. Omdat we dit jaar minder inkomsten hebben gekregen –minder donaties- hebben we € 24.000 moeten onttrekken van ons besteedbaar vermogen.
Voor 2017 hebben wij AMAR en CEDECA beloofd op hetzelfde niveau onze bijdragen over te maken. Dat betekent voor de volgende projecten steun:
Project 1: Transport van straatkinderen € 10.000,
Project 2 Pedagogische hulpverlening en schoolbegeleiding € 10.000,
Project 3 Maaltijden voor straatkinderen in nachtopvanghuis “Casa Frei Carmelo Cox”: € 10.000,
Project 4 Juridisch centrum (CEDECA) €12.500 via KIYA (de Belgische overheid verviervoudigd dit bedrag),
Project 5 Straatkinderwerk AMAR € 13.200 via KIYA (de Belgische overheid verviervoudigd dit bedrag),
Project 6: Sociale medewerkers begeleiden straatkinderen naar families € 10.000,
Project 7 Studiefonds voor ex-straatmeisje Suanny € 2000,

uw hulp nu extra nodig!

uw hulp nu meer dan ooit nodig!

Wij hopen dat onze donateurs en bevriende organisatrices ons dit jaar weer volop steunen zodat wij het straatkinderen werk in Rio de Janeiro kunnen blijven ondersteunen. Dat is nu meer dan hard nodig vanwege de crisis in dit land. Een crisis waarvan met name de straatkinderen en hun toch al arme families de dupe zijn.

Hierbij staan ons jaarverslag 2016 en het jaarplan 2017 online.